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該当文章(Applicable text) 濃い内容のインタビュー!読みました! インタビューの中で、ドミニクが、その完璧さと同じくらい不完全さに魅せられたという部分が特に面白かったです。 例えばAIなんかは完璧な演奏を瞬時に生成できるでしょう。なんなら、人間が引き起こすのと似たようなミスを生成して、演出としての生々しさを組み込む事すらできるかもしれません。ただ、表面上は人間の作った不完全な音楽と似ていても、AIのそれは合理的な計算の解答以上のものではなく、人を感動させることは無いと思います。 人間の偶発的なミスの背後には、数えきれないほどの思考や、解釈に至るまでの悩みや、迷いの過程や、情念や、乗り越えがたい壁が、その人だけの物語としてあり、それがその人の物語や生き様として表れているのを聴く側が無意識に感じているからこそ、不完全さに感動するのだと思います。 そのような不完全さやミスといったものをレコードで提供すると、リスナーをあなたの世界に引き込むことができるのです。これはECMというレーベルのアイデンティティの一部なのです。←だからこの部分を読んで、ECMは、表面的な美しさではなくアーティストの本質の美しさ力強さを大事にする会社なんだなと私は思いました。 A very informative interview! I read it! I found the part of the interview where Dominique said he was fascinated by imperfection as much as perfection, particularly interesting. For example, AI could instantly generate a perfect performance. It may even be able to generate mistakes similar to those made by humans, incorporating a vividness as a performance. However, even if it resembles imperfect music made by humans on the surface, AI's music is nothing more than a rational solution, and I don't think it will move people. Behind the accidental mistakes of humans, there are countless thoughts, worries leading to interpretation, processes of hesitation, emotions, and insurmountable walls, which are a story unique to that person, and I think that the listener is moved by imperfection because they unconsciously feel that this is expressed as the person's story and way of life. When you provide such imperfections and mistakes on a record, you can draw the listener into your world. This is part of the identity of the label ECM. ←So when I read this part, I realized that ECM is a company that values the essential beauty and strength of an artist, rather than superficial beauty.
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